מנהיגים ופוליטיקאים על ספת הגרפולוג

‏31 אוגוסט 2021

מנהיגים ופוליטיקאים על ספת הגרפולוג

בנט נפתלי כתב ידו של נפתלי בנט מאופיין בזווית שמאלית, כתב היד מפורד, כל אות עומדת בפני עצמה והזווית די עקבית. האותיות די עגולות וניכר כי הקו של הכתב די עבה. על אלו מעידים על חריצות, משמעת פנימית, התמקדות במטרה, יכולת אנליטית אך בד בבד עקשנות ונראהכי  לעתים אינו רואה את התמונה השלמה. הוא עלול ללכת עם “הראש בקיר”  אדם זה לאחר שאסף את הנתונים לא ינוח, וירפה את המתח רק לאחר שסיים כל פרט. הוא יסודי, שיטתי אך מהצד השני מתקשה להתגמש. העיצוב של האותיות העגול עם הזווית החותכת, מראות אדם עם חלק קצת ילדי באישיותו.  מה שעושה אותו נלהב ביותר מאמין גדול בצדקתו. החלק הזוויתי משקף כאמור את העקשנות ואת תפיסת עולמו הדוגמטית וחלוקתו לשחור לבן.  זהו אדם שלא נרתע נוכח קשיים כשהוא מקבל החלטה הוא פועל ויורה בכל הכח.  והארטיליריה. אך מהצד השני מתקשה להאט לעצור ולאחר שקיבל החלטה.

יאיר לפיד הוא שונה לחלוטין, הכתב שלו חוטי, מהיר מאוד, אינו קריא עם עיצוב  מקורי, הכתב מעיד על אדם אינטואיטיבי, חדשני  הוא טיפוס שמאלתר ומתמרן ומתגמש בהתאם למצב. הוא ערני וקולט במהירות ובחדות את השטח  . לפיד רואה את התמונה השלמה ואין לו ממש סבלנות לפרטים, הוא טוב בניהול דיפלומטי ובהנעת מהלכים במהירות במצבי חירום למעשה הוא מתפקד הכי טוב במצבי חירום, לא בשגרה. . הוא זקוק לגיוון ולתנועה והוא  טיפוס של יזם שאין לו סבלנות לעבור על ניירת ועל נתונים במצבים רוטיניים.   בנט ייתגייס לפרטים. בשלב הביצוע. השילוב ביניהם יכול להצליח כל עוד לא יפגעו במלוכה האחד של השני.

ביל קלינטון נשיא ארה”ב לשעבר –

כתב היד – כתב ידו של ביל קלינטון  מאופיין בזווית קהה הכתב די צפוף,  הכתב די קטן ומעיד על ריכוז בעשייה  שורות ישרות,  מה שמעיד על אדם חרוץ,  פעלתן, האותיות עגולות מתעגלות גם באזור התחתון וגם באות הראשונה וזה מעיד עם הקסם האישי של האיש. שולי פתיחה ישרים, הוא מגלה משמעת פנימית, אך הוא זקוק לחיזוקים, לראייה הספזמות,  בכתב  החתימה גדולה יותר מהטקסט הוא משדר יותר החלטיות ממה שהוא מרגיש, הפלישות של האזור התחתון בכתב על פי הגישה הפסיכואנליטית מסמל את החלק היצרי האני הסתמי . כאשר קיים חלק זה דומיננטי בכתב היד- הצד הביצועי בעבודה בולט וכן הצד הייצרי. ואכן הכתב הכפות של קלינטון עם השורות המסודרות מתפרע בחלק התחתון של הכתב באותיות

G ‘y

הפולשות כלפי השורות הבאות. האותיות העגלגלות המעוצבות של קלינטון מייצגות גם תדמית, אדיבות ויכולת יצירת קשר בלתי אמצעית. הקו עבה והבצקי מסמל את התפיסה החושית האינסטינקטיבית. ורגשנות בלומה  קלינטון סיים את תפקידו עם שיעורי התמיכה הגבוהים ביותר לנשיא בשלב זה בכהונתו מאז מלחמת העולם השנייה.  ,

הילרי  קלינטון, הייתה שותפה פוליטית מלאה בנשיאות לצד ביל, וגם ניהלה קריירה מצליחה. עובדה זו גררה ביקורת והערכה יחד. כאשר מתבוננים בכתב ידה אנו רואים אישה שאפתנית, החלטית, אסרטיבית, בוטחת בעצמה, מתכננת את צעדיה אך בד בבד מעוררת התנגדות פחות עם קסם אישי. היא מחליטה ומבצעת. כתב ידה קריא, עם חלוקה מאוזנת לאזורים, האזור העליון בולט וניכר כי קצב הכתב מתון. הכתב מאוורר ונראה כי החלטותיה שקולות והיא מונעת ממוטיבציה גבוהה להתקדם. יש לה יכולת להפריד בין רגשותיה לבין הסיטואציה הכתב ענייני וקיים ניתוח רציונלי. תכנון לטווח רחוק.

שותפות זו היא נפלאה לעסקים, ולכן יכלה הילרי להתגבר על בגידותיו של ביל להרים את הראש ולהמשיך הלאה. יש לה יכולת לשים את רגשותיה בצד. או לתעל את רגשותיה לעשייה.

אהבתם את הפוסט? מוזמנים לשתף:

לשיתוף בפייסבוק
לשיתוף בוואטספ

בחזרה לבלוג